Följ Svensk Farmacis nyhetsbrev

Prenumerera och få de senaste nyheterna.
Följ oss på
FacebookTwitterRSS

Stor kampanj ska sälja
nya självtester på apotek

21 februari 2014
De omdebatterade självtesterna YesNo, som börjat säljas på tre apotekskedjor, marknadsförs nu hårt i en stor annonskampanj. Bolaget bakom testerna har bland annat slutit avtal om helsidesannonser i tidningen Expressen.

Enligt pressinformation från Swereco, bolaget bakom de nya testerna som Svensk Farmaci skrev en rad artiklar om förra veckan (se länkar nedan), satsar företaget nu ”hårt på annonsering för att skapa kännedom om det nya varumärket”.

Nu i februari lanserade Swereco sina 17 olika självtester under det nya varumärket YesNo. Fem av självtesterna är till sin karaktär helt nya för den svenska marknaden.

Bakom annonskampanjerna i bland annat Expressen står ”action marketing-byrån” Spinn.

YesNo-testerna säljs på apotekskedjorna Lloyds, Apoteksgruppen och Apotek Hjärtat. Från mars kommer de också att säljas i Swerecos webbshop.

Kommentera

För kommentarer och debatt kring artiklarna hänvisar vi från och med 2018-09-14 till vår Facebooksida.

För Svensk Farmacis kommentarfunktion gäller lagen om elektroniska anslagstavlor. Som skribent ansvarar du själv för innehållet. Kommentarerna granskas löpande. Språket ska vara vårdat. Personangrepp och nedsättande omdömen om kön, religion, etnicitet, sexuell läggning samt helt irrelevanta eller kommersiella budskap accepteras inte. Inlägg som inte uppfyller reglerna kan komma att raderas helt eller delvis. Om du tycker att ett inlägg inte uppfyller dessa regler - anmäl gärna kommentaren till redaktionen.