Svensk Farmaci utsedd till bästa medlemstidning
Publishingpriset guld går till Svensk Farmaci för bästa Medlemstidningar bransch.
- Jag är genuint glad och stolt, säger chefredaktör Erik Pettersson.
Publishingpriset delades i går ut på Berns salonger i Stockholm. Till tonerna av Thore Skogmans “Jämtgubben”, med texten medicin, medicin, medicin meddetsamma, gick Svensk Farmacis redaktion upp på scen för att belönas med guld i kategorin ”Medlemstidningar bransch”.
Motiveringen lyder: ”För utmärkt målgruppsanpassning med välskrivet innehåll, välgjort bildreportage och bra teknisk tryckkvalitet.”
På plats för att ta emot priset fanns Carin Crona Fock, digital redaktör, Ulrika Sandh, art director båda från A4 och Erik Pettersson, chefredaktör.
— Jag är genuint glad, stolt och det känns väldigt, väldigt roligt. Kul att vi vinner med en så fin motivering. Jag vill tacka alla medarbetare och och alla frilansare som hjälper oss att göra en så fantastisk tidning, säger chefredaktör Erik Pettersson.
— Vi har jobbat hårt för att göra en så bra tidning som möjligt och gjort ett enormt lyft de senaste åren. Vi har lyssnat på våra läsare och uppenbarligen uppskattar de vårt arbete.
Erik Pettersson berättar att en nyckel till framgången är att tidningen engagerar. Redaktionen vill lyfta goda exempel, inspirera och stärka läsarna, förmedla kunskap och synliggöra farmaceuternas roll i samhället. Innehållet ska spegla yrkets bredd och öka kunskapen om andra medlemmars arbetslivssituation och förutsättningar.
— Vi finns dagligen på webben och i sociala medier. Papperstidningen är ett kvitto på medlemskapet i Sveriges Farmaceuter och blir en påminnelse om yrkesidentiteten hemma på köksbordet eller på arbetsplatsen, säger Erik Pettersson
— Det finns en gemenskap mellan läsarna, och mellan redaktionen och läsarna, som vi värdesätter något oerhört. Den har vuxit den senaste tiden och gör vår tidning än mer oumbärlig.