Apotea startade Black Week kan redovisa en tillväxt på 30 procent jämfört med i fjol.
— Vi är otroligt nöjda med årets Black Week. Vi har under året byggt ut automationen i vår logistik och det är fantastiskt att se när allting klaffar och att vi kunnat leverera nya rekord. Vi hade en hög försäljningsprognos för veckan, men sålde långt mer än så vilket är väldigt roligt, säger Pär Svärdson, VD på Apotea i ett pressmeddelande.
I Apoteas logistikcenter i Morgongåva har det den senaste veckan jobbats hårt för att få ut kundernas beställningar. Årets storsäljare var överraskande smaksatta dadlar som under november hamnat överst på topplistan med över 200 000 sålda påsar.
— Under Black Week hjälps vi alla åt i logistiken för att kunderna ska få sina paket så snabbt som möjligt. Det är roligt att alla våra kollegor hjälps åt och att vår automation klarar det höga trycket. Vi har verkligen kört dygnet runt och räknar med att skicka ut cirka 70 000 paket varje dag även den här veckan, säger Pär Svärdson.