Medlemmarna kommer att få 50 poäng, lika många poäng som vid ett köp för 50 kronor, varje gång de lämnar tillbaka oanvända läkemedel. Detta oberoende av den mängd läkemedel som återlämnas.
– Med det här hoppas vi kunna bidra till en ökad miljömedvetenhet. Vi är unika apoteksmarknaden med det här upplägget och är glada för att kunna gå i bräschen, säger Fredrik Ljungström, marknadschef på Doc Morris/Lloyds.
Om ni är de enda som har det här erbjudandet, finns det inte en risk att ni får ta emot väldigt stora mängder gamla läkemedel?
– Skulle det bli så ser jag det snarast som positivt, det visar isåfall att ett behov finns.
Under denna vecka är det meningen att samtliga Doc Morris-apotek ska byta skyltar och namn till Lloyds.
Namnbytet beror på att apotekskedjans ägare Celesio i höstas sålde varumärket Doc Morris till företaget Zur Rose.
– Namnbytet är det första steget i lanseringen av ett nytt apotekskoncept. Förutom den nya kundklubben kommer vi att stärka våra specialområden hudvård och värk och fortsätta att utveckla kärnverksamheten, säger Fredrik Ljungström.
Doc Morris/Lloyds planerar att skicka ut ett pressmeddelande om namnbytet senare i eftermiddag.