Bodil Eriksson har bland annat haft ansvaret för uppbyggnaden av en övergripande varumärkesstrategi, kommunikation och lojalitetsprogram inom Apotek Hjärtat.
Nu lämnar hon bolaget efter drygt två år. Hon slutar redan i början av maj.
Har du fått sparken?
– Nej, så är det inte, säger Bodil Eriksson till Svensk Farmaci.
Varför slutar du?
– När vi hade köpt apotekskluster såg vi tidigt att det var kritiskt för oss att snabbt etablera ett varumärke. Det har gått lite snabbare än väntat och förtroendet ligger nu i nivå med marknadsledarens, enligt aktuella kundundersökningar. Vi har nu en bra organisation på plats och de viktiga utvecklingsfrågorna framåt kommer främst att handla om försäljning och drift.
– Utifrån detta har jag och vår vd Anders Nyberg diskuterat min roll i bolaget. Vi kom fram till att det kommer att finnas ett mindre behov för min kompetens framöver och slutsatsen blev att jag lämnar företaget.
Vad ska du göra nu?
– Jag ska söka jobb, säger Bodil Eriksson.